Yazar(lar): Yüksel Dede, Muhammed Fatih Doğan, Fatma Aslan-Tutak, Zülbiye Toluk Uçar, Özge Yiğitcan Nayir, Safure Bulut, Zelha Tunç-Pekkan, Merve Esmer, Tangül Kabael, Sibel Kazak, Sibel Yeşildere İmre , Rukiye Didem Taylan, Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan, Rukiye Ayan Civak, Emine Çatman Aksoy, Mine Işıksal Bostan, Veysel Akçakın, Gürcan Kaya, Aytuğ Özaltun Çelik, Esra Bukova Güzel, Seda Şahin, Zeynep Çavuş Erdem , Ramazan Gürbüz, Ümmügülsüm Cansu, Erdinç Çakıroğlu, Dilek Tanışlı, Nilüfer Yavuzsoy Köse , Yılmaz Zengin, Zekiye Özgür, Işıl İşler Baykal, Zerrin Toker, Ayşe Yolcu, Ahmet Yıkılmış, Mehtap Kot, Nesime Kübra Terzioğlu, Emin Aydın, Ali Özdemir,

Matematik eğitiminde geçtiğimiz 40 yılda çok yol kat edildi. Genel pedagoji ve alanın ayrı ayrı ele alındığı yaklaşımdan, alan eğitimi yaklaşımına doğru evrilen ve bilimsel bir disipline dönüşen matematik eğitiminde, eğitim-öğretim ortam ve süreçlerinin çeşitli yönleri, bileşenleri, paydaşları vb. incelenmekte ve bu bağlamda matematiksel etkinlikler ön plana çıkmaktadır. Matematiksel etkinlikler, öğrencilerin dikkatinin belirli pedagojik yaklaşımlar altında bazı matematiksel görevler eşliğinde belirli matematiksel düşüncelere odaklanmasına imkân veren öğrenme aktiviteleridir. Bu bağlamda 22 bölüm hâlinde alanında uzman yazarlar tarafından kaleme alınan bu kitap 4 temel kısımdan oluşmaktadır: i) Etkinlik Tanımı, Etkinliklerin Teorik ve Felsefi Temelleri, ii) Etkinlik Türleri ve Geliştirme Prensipleri, iii) Etkinliklerin Uygulanması ve son olarak iv) Etkinliklere Ulaşmada Her Öğrenciye Eşit Fırsatlar Sunulması.

Bu kitabı, eğitimin her kademesindeki uzmanların zengin bir kaynak olarak görmesi, kitabın içerik ve uygulamalarını sınıf ortamlarına taşımaları beklenmektedir. Ayrıca, matematik öğretim etkinliklerine çok boyutlu ve derin bir perspektiften baktığı için bu kitabın Türkiye'deki matematik eğitimi ve araştırmaları için de önemli bir boşluğu dolduracağı ve ileri çalışmalar için de iyi bir zemin oluşturacağı düşünülmektedir. Son olarak kitabın, eğitimle ilgili tüm paydaşlara (politika yapıcılar, müfredat hazırlayıcılar, yazarlar, öğretmenler, öğretmen adayları, okurlar vb.) matematiksel etkinliklere ilişkin geniş ve derin bir perspektif kazandırması da beklenmektedir.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786257880084
Yayın Tarihi :2020-07-22
Yayın Dili :Türkçe
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :552
Kapak :Karton
Kağıt :2.Hamur
Boyut :160 X 235
Emeği Geçenler :
Yazar   : Kolektif
Yazarın Diğer Eserleri
İlgili Eserler