Anlatma esasına bağlı kurmaca metinlerde fark etme/bakma, anlamlı kılma/anlatma ve kurgulama
sürecibakış açısı ve anlatıcı düzlemi dâhilinde gerçekleşir. Zira bakış açısı ve anlatıcı düzlemi eserin
varoluş nedenidir. Roman sanatında da bu sürecin temel eksenini bakış açısı ve anlatıcı düzlemi
belirler. Bakış açısı ve anlatıcı düzlemi olmadan edebî bir metni/ romanı kurgulamak,
anlatmak ve aktarmak mümkün değildir. Dolayısıyla romanda bakış açısı ve anlatıcı
düzlemi sanatkârın eserdeki konumunu belirlediği gibi anlatma sürecinin merkezinde yer
alan temel yapı unsuru görevini de üstlenir.
Romanda zaman, mekân, kişi ve olay örgüsü gibi içyapı unsurları ve izleksel kurgunun
belirleyici konumunda olan bakış açısı ve anlatıcı düzlemi, kimi zaman kurgunun içinde kimi zaman da
kurgunun dışında bir konumda yer alan metinsel sestir. Romanın temel iç yapı unsurlarından bakış açısı
ve anlatıcı düzleminin kurmaca evrendeki görüntü düzeyleri;hâkim/ tanrısal/ ilahi
bakış açısı üçüncü tekil (o) anlatıcı, kahraman/ ben bakış açısı birinci tekil (ben)
anlatıcı, müşahit/ gözlemci bakış açısı birinci tekil (ben) ile üçüncü tekil (o) anlatıcı ve
çoğul/çoklu/ karma/ değişken bakış açısı ve anlatıcı düzleminden oluşur.
Anlatma esasına bağlı kurmaca metinlerde bakış açısı ve anlatıcı düzeyleri, anlatım
teknikleri vasıtasıyla insan ve diğer varlıkların öyküsünü romanın dünyasında aktardıkça
hep var olacaktır. Zira kurguya dayalı her metin/roman daima bir anlatıma ve anlatıcıya
ihtiyaç duyar...

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786053425359
Yayın Tarihi :2020-02-04
Yayın Dili :Türkçe
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :664
Kapak :Kuşe
Kağıt :Kuşe
Boyut :160 X 235
Emeği Geçenler :
Yazar   : Veysel Şahin
Yazarın Diğer Eserleri
İlgili Eserler
%10
Safsatalar

207.00230.00
SafsatalarTevfik Uyar
%20
Mizah

100.80126.00
MizahRobert Escarpit