Bir dijital oyun, sadece bir oyun mudur?
Bu soru neredeyse 1960lardan beri tartışılıyor dünyada ve özellikle 90lı yıllarda Avrupalı ve Amerikalı araştırmacılar, konu üzerine ufuk açıcı çalışmalar yaptılar. Burada, Türkiyede 80li yıllardan beri bağımsız olarak bu konuya eğilen akademisyenleri, 2004 yılından bu yana dijital oyunları akademik çerçevede inceleyen ODTÜ, Eğitimde Simülasyon ve Oyunlar Araştırma Grubunu ve 2007den bu yana TÜBİTAK-SOBAG adına Türkiyede Dijital Oyun Kültürü projesini yürüten Günseli Bayraktutan Sütçü ve Mutlu Binarkı ve bu proje bağlamında yayınladıkları kitapları hatırlamak gerek. Bu kitap onların açtıkları yoldan ilerleyip yeni bakış açılarına ulaşmayı hedefliyor öncelikle...
Şimdi sorumuza dönelim: Bir dijital oyun, sadece oyun mudur? Sadece eğlence? Sadece zaman geçirmek? Sadece rekabet? Yoksa Biraz bağımlılık? Biraz kimlik? Biraz sanallık? Biraz aidiyet? Biraz anonimlik? Veya... Biraz anlatı? Liste uzatılabilir ve zaten bu kitapta da yazarlarımızın farklı perspektiflerden farklı yöntemlerle bunu yaptığını göreceksiniz. Görmenizi sağlayabilmeyi umduğumuz şey, yukarıdaki kavramlarının tümü ve daha fazlası ışığında bir dijital oyunun asla sadece bir oyundan ibaret olmadığı.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786055500160
Yayın Tarihi :2011-01-01
Yayın Dili :Türkçe
Orjinal Adı :Dijital Oyunlar
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :304
Kapak :Karton
Kağıt :3.Hamur
Boyut :135 X 210
Emeği Geçenler :
Yazar   : Uğur Batı
Yazar   : Gülin Terek Ünal
Yazar   : Uğur Batı;Gülin Terek Ünal
İlgili Eserler