Bu çalışma, Roman topluluğunun en temel sorunlarından birisi olduğu düşünülen Roman çocukların eğitim süreçlerinde başarısız ve devamsız öğrenciler olmaları me-selesini konu edinmiştir. Bu kapsamda söz konusu topluluğun sosyal olarak dışlanma-larının, toplumsal damgalamalara maruz kalmalarının, ekonomik ve kültürel olarak toplumun geneline göre daha az imkânlara sahip olmalarının Roman çocukların öğ-rencilik hayatlarını olumsuz olarak etkilediği ve onların başarısız öğrenciler olmaları-na neden olduğu tartışmaları bu konunun belirlenmesinde etkili olmuştur. Çalışmaya başlarken eğitim sisteminin çocukların bilişsel, sosyal, sınıfsal pek çok farklılığını yok sayarak herkese eşit eğitim adı altında yapısallaştırılmış olan genellemeci yaklaşımı-nın söz konusu çocukların okulla olan ilişkilerini nasıl etkilediği sorusu da çalışma konusunun olgunlaşmasına yardımcı olan bir diğer sorudur. Ayrıca Roman öğrencile-rin bilişsel, duygusal ve davranışsal yapılarının okul başarısı üzerinde bir etkisinin olup olmadığı da yine çalışma kapsamında merak edilen bir diğer meseledir. Yukarıda bahsi geçen konulara duyulan merakla başlanan bu çalışmasının amacı Roman çocuk-larının maruz kaldıkları pek çok olumsuz yaşam deneyiminin okul süreçlerindeki etkilerini anlamaktır. Buna ek olarak bu çocukların eğitimle olan ilişkilerine yön vere-cek şekilde bir algılama, hissetme, davranma ve hatta başarma ya da başarmama pratiği geliştirmelerine sebep olacağı düşünülen öğrenilmiş çaresizlik durumunun toplumsal değişkenlerini ortaya çıkarabilmektir

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786257563604
Yayın Tarihi :2024-01-13
Yayın Dili :Türkçe
Orjinal Adı :Edirne’de Roman Öğrenciler;Öğrenilmiş Çaresizliğin İzleri
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :240
Kapak :Karton
Kağıt :Kitap Kağıdı
Boyut :135 X 195
Emeği Geçenler :
Yazar   : Tülay Tekin Yılmaz
Editör   : Filiz Keskin
İlgili Eserler