Din ve yansıması olan din eğitimi siyasal, sosyal, kültürel ve eğitimsel nedenlerden ötürü tartışılmaktadır. Zira tarihsel süreçte ülkemiz; imparatorluktan ulus devlete, ümmetçilikten milliyetçiliğe, din egemen bir yapıdan seküler anlayışa doğru evrilmiştir. Bu süreçte dine ve din eğitimine yaklaşım tarzı doğrudan İmam Hatip'le ilgili okullara yansımış ve bu durum uygulanan meslek dersleri müfredat/programlarını da etkilemiştir.

Yakın tarihimiz incelendiğinde İmam Hatip Okullarının darbeler ve olağanüstü hal uygulamalarıyla duraklama ve gerileme dönemlerini yaşadığı: özgür ve demokratik bir ortamda niceliksel ve niteliksel gelişimin görüldüğü kanısına varılacaktır.

Nitekim İmam Hatip Okullarının geçmişi yakın tarihimizin özeti, bu okullarda uygulanan meslek dersleri programlar ise gerçekleştirilen değişim ve dönüşümün özünü yansıtmaktadır.

Bu kitap, kuruluşundan günümüze İmam Hatip Okullarının meslek dersleri müfredat/programlarının tespit, tahlil ve tenkit edildiği ilk bilimsel çalışmadır.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786257009379
Yayın Tarihi :2020-06-08
Yayın Dili :Türkçe
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :168
Kapak :Karton
Kağıt :2.Hamur
Boyut :135 X 210
Emeği Geçenler :
Editör   : Abdullah Yusufoğlu
Grafiker   : Ömer Faruk Yıldız
Yayın Yönetmeni   : Hasan Güler
Düzeltmen   : Mehdi Yılmaz
Yazar   : Muhammed Veysi Tunç
Yazarın Diğer Eserleri
İlgili Eserler