Reklam ve retorik kitabı, retoriğin sözlü dönemle başlayıp yazılı dönemle oluşumunu inceler. Çalışma, Aristotelesin retorik öğretisinde işlediği üçlemelerden yola çıkar.

Sözlü dönemle başlayıp yazılı dönemle gelişen ve retoriğin görsel dönemini ayrıntılarıyla inceleyen Reklam ve Retorik kitabı, reklamla retoriğin ne denli örtüştüğünü ortaya koymak için bir önerme de geliştirmiştir.

Kitapta üç reklam filmi retorik kuramlarıyla incelenerek reklamlardaki estetik retorik değerler Aristoteles, Pierce ve Phillips ve McQuarriein çözümleme kuramlarından yararlanılıp ortaya konmuştur. Çalışma, retoriğin içinde bulundurduğu üçlemelerden esinlenerek üç kuramcının üç kuramıyla amaçlı olarak seçilen üç reklam incelemiştir.

Kısaca Reklam ve Retorik kitabı için, Aristoteles retoriğinden reklam retoriğine uzanan bir serüvendir de denilebilir.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786055500238
Yayın Tarihi :2011-01-01
Yayın Dili :Türkçe
Orjinal Adı :Reklam ve Retorik
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :212
Kapak :Karton
Kağıt :2.Hamur
Boyut :135 X 210
Emeği Geçenler :
Yazar   : Safiye Kırlar Barokas
İlgili Eserler