Türkiye’de kamu tarafından sağlanan hizmetlerin özel sektöre devredilmesini ve serbest piyasa koşullarının ekonomik ortama hâkim olmasını amaçlayan özelleştirmeye yaklaşım, çoğu zaman politik ve ideolojik olmuştur. Bu bağlamda özelleştirme üzerine olumlu ya da olumsuz bir gerçeklik toplumsal olarak inşa edilmektedir. Medya, bireylerin imge ve referanslarını içselleştirdiği bir toplumsal gerçeği yeniden olumlama gücüyle, özelleştirmenin olası bir yorumunu inşa ederek, özelleştirmenin toplumda kabul görüp görmeyeceği noktasında etkili rol oynamaktadır.
Bu anlamda özelleştirme ve medya ilişkisinin incelendiği araştırmalarda özelleştirme, sembolik bir süreç olarak ele alınmış, ekonomi yönetimleri özelleştirme üzerinden gazete aracılığıyla halk nezdinde politik olarak ya desteklenmiş ya da eleştirilmiştir. Bu bilgiler ışığında, gazetelerde özelleştirmenin nasıl temsil edildiği ve bu temsillerin özelleştirme lehine veya aleyhine konumlandırılmasında gazetelerin kendi içinde tutarlı olup olmadığı tespit edilmiştir. Yani özelleştirme kavramı tüm yönleriyle irdelenmiş, son yıllarda medya alanında yapılan çalışmalara sıkça konu olan temsil kavramı, eleştirel medya çalışmaları ekseninde ele alınmıştır. En nihayetinde Türkiye’de gündemin önemli konularından biri olan özelleştirmenin medyada temsili basında yer alan içeriklerine nitel yönelimli içerik analizi ile bakılmıştır.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786259423050
Yayın Tarihi :2024-01-03
Yayın Dili :Türkçe
Orjinal Adı :“Türkiye’de Özelleştirme” ve Medya Yansımaları
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :230
Kapak :Karton
Kağıt :Kitap Kağıdı
Boyut :140 X 210
Emeği Geçenler :
Yazar   : Ragıp Bingöl
Yayın Yönetmeni   : Üzeyir Tekin
Yayın Yönetmeni   : Fatih Yıldız
Grafiker   : Sevim Altay
Dizgici   : Sevim Altay
Yazarın Diğer Eserleri
İlgili Eserler