Bu kitapta, Cumhuriyetin ilk döneminde milliyetçilik ve medeniyetçilik arakesitinde üretilen modernleşme söylemi, reklam metinlerinden yola çıkılarak okunmaktadır.
Çalışmada çözümlenen reklam metinleri, Sümerbank-Yerli Malları Pazarı, İnhisarlar İdaresi ve Milli Piyango İdaresi'ne aittir. Bir diğer ifadeyle reklamveren devlettir. Reklam metinleri, modern ve Batılı yaşam tarzı bağlamında, zaman, mekan ve beden ekseninde modernleşme söylemini yeniden üreten, doğallaştıran ve mitleştiren metinler olarak anlamlandırılmaktadır.
Reklamlar, Cumhuriyetin ilk döneminde ulus-devletin inşa sürecinde hem hayal edilen ulusun resminin çizildiği hem de bu resmi çizen devletin kendi gösterisini yaptığı metinler olarak billurlaşmaktadır. Tüketim, üretim tarzına koşut inşa edilen tüketici vatandaşa görev olarak bildirilmektedir.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9789944795524 |
Yayın Tarihi |
:2013-05-02 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Baskı Sayısı |
:1.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:368 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:2.Hamur |
Boyut |
:140 X 210 |