Son yıllarda uluslararası ticaretin artmasıyla daha da karmaşıklaşan lojistik faaliyetler, tedarik zincirinde iş birliğinin önemini ortaya koymuştur. Zincire katılan tüm halkaların, başta tedarikçiler, üreticiler ve lojistik hizmet verenler olmak üzere, birbirleriyle ortak hedefler doğrultusunda, kazan-kazan felsefesini ilke edinerek, koordineli ve etkin bir iletişimle şeffaf bir ilişki içerisinde olma gereklilikleri başarıya ulaşma ve sürekliliği koruma adına gün geçtikçe art- maktadır. Ancak ne yazık ki, genele bakıldığında hala üçüncü parti lojistik hizmet sağlayıcıların tedarik zincirinin doğal bir öğesi olarak kabul edilmediğini görüyoruz. Oysaki, Türkiye'de lojistik işletmelerinin son yıllarda edindikleri deneyimleri, sundukları hizmet çeşitliliği, göstermiş oldukları performans ve büyüme stratejileri göz önüne alınırsa tedarik zincirinde artık gelişmiş bir rol edindiklerini söyleyebiliriz. Bu olumlu değişim sonucunda lojistikçilerin tedarik zincirinde iş birliğine daha fazla dahil edilmeleri gerçeğinin altını çizmek gerekir. Türkiye büyüyen bir pazar. Sahip olduğu stratejik konum ve nitelikli işgücü nedeniyle komşu ülkelerle karşılaştırıldığında lojistik merkez olmaya oldukça müsait bir aday. Türkiye'de lojistik alanında faaliyet gösteren işletmeler bu gerçekliğin farkında ve tedarik zincirinde görev alan her bir halka ile kucaklaşmaya hazır. Bu nedenle tedarik zincirinin temel tarafları olarak görülen tedarikçiler ve üreticilerin yanı sıra artık lojistik hizmet verenlerin de zincire çok önemli katkılar sağladığını ve değer kazandırdığını anlamak ve mevcut düzende iş birliğine dahil etmek gerekir. İşte bu nedenle, tedarik zincirinde iş birliğinde üçüncü parti lojistik hizmet sağlayanların önemini vurgulamak ve sektörümüzde yaşanan sıkıntılara ışık tutmak amacıyla, Yönetim ve Organizasyon Bölümü Lojistik Programı hocamız Yard. Doç. Dr. Ezgi Uzel'in doktora tezinden oluşan bu çalışmayı Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu olarak bu eserle yayınlıyoruz. Bu eser sadece akademik bir çalışma olarak yazına katkı sağlamakla kalmıyor aynı zamanda tedarik zinciri ve lojistik sektörünün uygulamacılarına da farklı bakış açıları sunuyor.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786056446917
Yayın Tarihi :2024-02-23
Yayın Dili :İngilizce
Orjinal Adı :Orchestrator Role Of Third Party Logistics Providers (3PLS) In Services Marketing Concept And Its Ef
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :143
Kapak :Karton
Kağıt :1.Hamur
Boyut :160 X 240
Emeği Geçenler :
Yazar   : Ezgi Uzel
İlgili Eserler