Konstantinopolisin fethinden sonra Batı Avrupa ile II. Mehmedin arası açıktı elbette; buna rağmen 1460larda ve 1470lerde Batı ile Doğu arasındaki kültür alışverişi gelişti. Bazı Avrupalılar yıllarca Osmanlı sarayında yaşadı. Venedik doçunun bir dönem için Gentile Belliniyi Fatih Sultan Mehmede gönderdiğini biliyoruz. Ayrıca, o sırada yeni bir saray yaptırmakta olan Mehmed, bu yapının bezenmesine yardımcı olmak üzere uygun bir sanatçının gönderilmesini Napolili I. Ferranteden rica etmiş, böylece Costanzo da Ferrara da Topkapı Sarayına gelmişti. Costanzonun 1481 civarında yaptığı II. Mehmed portre madalyonu, kesinlikle Osmanlıya özgü bir sanat eseri olmakla birlikte, Batı Avrupa sanatsal geleneğindendir. İşte önce bu madalyonun peşinden giden bu çalışmada, kültürel kimliği çerçeveleyen kavramsal sınırlar ile bu sınırların modern Avrupa haritası üzerindeki yeri inceleniyor. Yazarlar, Fatihin portre madalyonlarının yanı sıra, halılar ve at yetiştiriciliği aracılığıyla kültürel kimliklerin gelişimini, Doğu ile Batı arasındaki kültürel alışverişin izini sürüyorlar.



Rönesansta Batı ile Doğunun arasında gidip gelen sanat objelerinin bir dizi parlak yorumunu sunan bu inceleme, aynı zamanda imparatorluklar arasındaki rekabetin de destansı bir hikâyesidir; sarayların görkemli sanat eserlerini sergileyerek nasıl üstünlük iddia ettikleri araştırılmaktadır. Kitapta, bu sanat eserlerinin nefis resimlerini de göreceksiniz.

The Good Book Guide



Taptaze, eğlenceli ve çok iyi sunulmuş.

The Economist

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9789758704576
Yayın Tarihi :2000-01-01
Yayın Dili :Türkçe
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :244
Kapak :Karton
Kağıt :2.Hamur
Boyut :170 X 210
Emeği Geçenler :
Yazar   : Lisa Jardine
Yazar   : Jerry Brotton
Yazar   : Lisa Jardine;Jerry Brotton
Çevirmen   : Füsun Tayanç, Tunç Tayanç
İlgili Eserler