Reklam özgürlüğünü savunmak, ifade özgürlüğünü savunmaktır. Dünyanın pek çok yerinde ve Türkiye´de ticari ifade tarzlarını yasaklamaya yönelik hareketler, ifade özgürlüğünün kendisine düşman olduğu için tehlikelidir. David Hume´un işaret ettiği gibi, hürriyetin herhangi bir türünün aniden kaybedilmesi çok nadiren gerçekleşir. Belli bir refah veya sosyal fayda için özgürlüklerinin bir kısmından vazgeçenler, farkında olmadan birer birer tüm özgürlüklerini kaybederler.
Reklam özgürlüğü üzerindeki kısıtlamalara tepkisiz kalarak rıza göstermekle, ifade özgürlüğünün hayati bir boyutunun elimizden kaçıp gitmesine izin vermiş oluruz. İfade özgürlüğünün, reklamı da kapsayarak, bir bütün olduğunu görememek ve hayatın diğer alanlarında asla kabul etmeyeceğimiz sınırların ticari ifade özgürlüğü üzerine yerleşmesini kabul etmek büyük bir talihsizlik olacaktır.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9789756381014
Yayın Tarihi :2003-01-01
Yayın Dili :Türkçe
Orjinal Adı :İfade Hürriyeti Herkese Serbest Reklama Yasak Öyle Mi?
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :325
Kapak :Karton
Kağıt :2.Hamur
Boyut :145 X 210
Emeği Geçenler :
Yazar   : John Gray
Çevirmen   : Ataç Ünlü
Yazarın Diğer Eserleri
İlgili Eserler