Bu kitap, İNSAN ile, insanın zihin, beden, duygu, toplumsal GELİŞİMİ ile ilgilidir. Tüm canlılar var olmak, yaşamak, gelişmek, başarmak üremek ve mutlu olmak için çevreleri ile iletişim, etkileşim içinde olmak, gelişmek/ öğrenmek konumundadırlar. İnsanın özü bunu başaracak biçimde tasarlanmıştır.
Her canlı, herkes öğrenir mi? Sorunun kısa ve kesin cevabı evet! Çünkü yaşamını sürdürebilmesi için canlı öğrenmek/gelişmek zorundadır. Öğrenmek, canlının genetik yapısında vardır. Bu nedenle her canlı öğrenir; özellikle insan sanki öğrenme için yaratılmıştır. Bu sözün
ardını da getirmek gerekir. İnsan diğer canlılara göre daha yığın, hızlı, derinlemesine öğrenir ve yaşamına yansıtır. Öğrenmenin başlangıç noktası algılardır; duymak, görmek, dokunmak, kokusunu veya tadını almak yoluyla "çevreden” duyu organları ile sağlanan algılar canlının biyolojik düzeyine göre hemen bir eyleme yönelme, kaçma, yaklaşma, vazgeçme, yeme vb. etkinlilere dönüşür; insanda ise söz konusu algılar sorgulanır, yorumlanır ve anlamlandırılır. İnsan kıymetlidir; uygun çevrelerden mahrum kalmış, gelişememiş insan, dünyanın mükemmel yaratılışındaki bütünlüğe aykırı bir nokta gibidir; aykırı noktaların çokluğu veya yoğunluğu toplumsal alanın aydınlığında, gölgeli alanları gibidir.
Öğrenme, sadece bilişsel bir boyuttan ibaret değildir, yaşamı bütünleyen sosyal, duygusal ve biyolojik boyutu ile aile-okul-çevre bütünlüğünde gelişmenin bir parçasıdır. Bu parçanın en kritik elemanı ÇOCUK’tur. Dünya ÇOCUKLARIMIZA kalacak. Çocuklarımızın Zihinsel-Sosyal-Duygusal-Biyolojik gelişimi için farklıları koruyarak, uygun bir gelişim ortamı sunmak hepimizin görevidir.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9786258325898 |
Yayın Tarihi |
:2022-12-20 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Orjinal Adı |
:Nörobilim Temelinde Sosyal ve Duygusal Gelişim |
Baskı Sayısı |
:1.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:84 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:Kitap Kağıdı |
Boyut |
:130 X 210 |