Günümüzde sadece girdi ve ürünlere bakarak süreçte olup bitenleri inandırıcı biçimlerde sunacak mitolojilere ya da olup bitenleri açıklayabilmek için insanüstü veya sanatsal güçlere başvurma zorunluluğu ortadan kalkmıştır. Öğretme-öğrenme sürecinin belki de en karmaşık ve dolayısıyla da anlaşılması güç olan biçimi diyebileceğimiz okulda (toplu) öğrenme bile insan denetimine açılabilmiştir.

Şimdi eğitimci ve öğretmenlere düşen iş açıktır: Daha çok gecikmeden, öğretmenin bir sanat değil, sanatsal yönleri de olan bir davranış mühendisliği olduğunu kabul etmek, öğretme-öğrenme sürecinin doğasını ve işleyişini öğrenerek bu süreci etkili bir biçimde izlemek ve onu, tam bir denetim altına almaya çalışmak.

Bu kitap eğitimci ve öğretmenlerimize yukarıda sözü edilen türden çabalarında yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Öğretme-öğrenme sürecini denetim altına alabilmek için onu izlemek gerekir. Bu kitapta, öğretmenlerimizin elinde güçlü birer izleme aracı olabilecek bazı gözlem, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları tanıtılmaktadır.

Sunulan gözlem, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, çağdaş program geliştirme anlayışına göre hazırlanan ve çağdaş okulda öğrenme kuramları uyarınca sürdürülmekte olan öğretme-öğrenme süreçlerinin izlenmesi sırasında duyabilecekleri gereksinimleri büyük ölçüde karşılayacak güçtedir. Getirilen yaklaşımlar, kısa örneklerle somutlaştırılmaya çalışılmıştır.

Kitabın tüm eğitimci, öğretmen ve öğretmen adaylarına yararlı olması umuduyla...

Bu Kitap ÖSYMce Basımı Yapılan Son Nüshadan Tıpkı Basımdır.[...]

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786054282852
Yayın Tarihi :2015-12-01
Yayın Dili :Türkçe
Baskı Sayısı :4.Baskı
Sayfa Sayısı :320
Kapak :Karton
Kağıt :2.Hamur
Boyut :160 X 240
Emeği Geçenler :
Yazar   : Durmuş Ali Özçelik
Yazarın Diğer Eserleri
İlgili Eserler