Yazar(lar): Mehmet Akpınar, Arzu Cantürk, Melike Faiz, Cengiz Dönmez, Özgür Aktaş, Ayşegül Nihan Erol Şahin, Bülent Akat, Ufuk Karakuş, Burcu Karaman, Yücel Kabapınar, Yasemin Yabansu, Filiz Zayimoğlu Öztürk, Talip Öztürk, Hüseyin Köksal, Ramazan Kaya, Zekerya Akkuş, Gülten Yıldırım, Akif Pamuk, İrem Pamuk, Sibel Oğuz Haçat , Emine Karasu Avcı , Ünal İbret, Banu Çulha Özbaş, Cemil Cahit Yeşilbursa, Elvan Günel, Ayşegül Pehlivan Yılmaz, Cemalettin Yıldız, Ebru Ardıç, Adnan Altun, Kibar Aktin, Aslı Avcı Akçalı , Ahmet Muhammet Tokdemir, Adem Beldağ, Beytullah Kaya, Mustafa Özgenel, Ersin Topçu, Süleyman Elmacı, Hüseyin Çalışkan, Mehmet Uymaz, Halil İbrahim Sağlam, Oğuzhan Karadeniz, Canan Tunç Şahin, Kamil Uygun, Besime Arzu Güngör Akıncı, Süleyman İnan, Neval Akça Berk, Fatma Gültekin, Bülent Akbaba, Bahadır Kılcan, Erol Çiydem, Sena Coşğun Kandal, Ebru Demircioğlu, Aydın Güven, Ayten Kiriş Avaroğulları, Muhammet Avaroğulları


Editör(ler): Selahattin Kaymakcı, Ebru Demircioğlu, İsmail Hakkı Demircioğlu


1968 yılında ilk defa ülkemiz öğretim programlarında yer alan sosyal bilgiler dersi, sosyal bilimler alanının ürettiği bilimsel bilgileri kullanarak nitelikli, etkin, üretken, yaratıcı ve problem çözen bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Ülkemizde sosyal bilgiler eğitimi araştırmalarının geçmişi çok eskiye dayanmamaktadır. 1990'ların sonunda eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması sürecinde sosyal bilgiler öğretmenliği programı kurulmuştur. Bu programın kuruluşuyla ülkemizde eğitim fakültelerinde sosyal bilgiler öğretmenleri yetiştirilmeye başlanmıştır. Bu süreçte sosyal bilgiler eğitimiyle ilgili bir diğer önemli gelişme ise bu alanda master ve doktora programlarının açılmasıdır. 2000'li yıllarla beraber bu alanda yapılmaya başlanan master ve doktora tezlerinin yanında, yazılan kitap, bildiri ve makalelerle sosyal bilgiler eğitimi alanında hatırı sayılır bir literatür oluşmuştur. Buna karşın, bu çalışmaların neler olduğu ve değerlendirilmesiyle ilgili ülkemizde yeterli araştırmalar bulunmamaktadır. Özellikle lisansüstü düzeyde akademik çalışma yapanlara fikir verip onları yönlendirebilecek detaylı çalışmalar mevcut değildir. Bu çerçevede bu boşluğu doldurmak amacıyla bu eser hazırlanmıştır.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786058006027
Yayın Tarihi :2019-12-02
Yayın Dili :Türkçe
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :868
Kapak :Karton
Kağıt :2.Hamur
Boyut :160 X 235
Emeği Geçenler :
Yazar   : Kolektif
Yazarın Diğer Eserleri
İlgili Eserler